When a ‘conspiracy theory’ turns out to be…not a theory

WHEN A ‘CONSPIRACY THEORY’ TURNS OUT TO BE…NOT A THEORY. On Monday, the New York Times published a story about Konnech, a small election software company that has just 27 employees, 21 based in Michigan and six in Australia. The paper reported that Konnech has been the target of “election deniers” who have made it the focus of “a new conspiracy theory about the 2020 presidential election.”

“Using threadbare evidence, or none at all,” the New York Times’s Stuart A. Thompson reported, the “election deniers” said Konnech “had secret ties to the Chinese Communist Party and had given the Chinese government backdoor access to personal data about two million poll workers in the United States.”

In the last two years, the New York Times added, “conspiracy theorists have subjected election officials and private companies that play a major role in elections to a barrage of outlandish voter fraud claims.” But now, “the attacks on Konnech demonstrate how far-right election deniers are also giving more attention to new and more secondary companies and groups.”

Subscribe today to the Washington Examiner magazine that will keep you up to date with what’s going on in Washington. SUBSCRIBE NOW: Just $1.00 an issue!

Konnech officials assured the New York Times that “none of the accusations were true.” Thompson reported that employees “feared for their safety” from right-wing violence and that “Konnech’s founder and chief executive, Eugene Yu, an American citizen who immigrated from China in 1986, went into hiding with his family after receiving threatening messages.”

Any reasonable reader would come away with the conclusion that Konnech, an innocent company that makes products to deal with “basic election logistics, such as scheduling poll workers,” has been the target of crazy, and possibly dangerous, conspiracy theories. To press the point, the New York Times used the phrase “conspiracy theory” or “conspiracy theorists” nine times in the article, once in the headline — “How a Tiny Elections Company Became a Conspiracy Theory Target” — seven times in the body of the story, and once in a photo caption. Got it?

Fast forward one day. Twenty-four hours. The New York Times published another story about Konnech, this one headlined, “Election Software Executive Arrested on Suspicion of Theft.” Thompson reported that Yu had been “arrested by Los Angeles County officials in connection with an investigation into the possible theft of personal information about poll workers.”

From the New York Times: “The company has been accused by groups challenging the validity of the 2020 presidential election with storing information about poll workers on servers in China. The company has repeatedly denied keeping data outside the United States, including in recent statements to The New York Times.” And then: The Los Angeles County District Attorney’s Office “said its investigators had found data stored in China.” And this is from the New York Times on the core of the matter:

Konnech came under scrutiny this year by several election deniers, including a founder of True the Vote, a nonprofit that says it is devoted to uncovering election fraud. True the Vote said its team had downloaded personal information on 1.8 million American poll workers from a server owned by Konnech and hosted in China. It said it obtained the data by using the server’s default password, which it said was ‘password.’ … The group provided no evidence that it had downloaded the data, saying that it had given the information to the Federal Bureau of Investigation.

Keep reading

New York Times hires the reporter who brought Steele dossier to BuzzFeed to cover ‘right-wing media’

The New York Times announced on August 18 that Ken Bensinger is joining its politics desk and will report on right-wing media for the section’s so-called “democracy team.” Bensinger previously worked for BuzzFeed, the Los Angeles Times, and the Wall Street Journal.

David Halbfinger, the Times’ politics editor, suggested in the announcement that Bensinger is well prepared to report on right-wing media. His recent work on the Oath Keepers (an anti-statist militia group, some of whose members were present at the January 6, 2021, Capitol protests) and on the Gov. Gretchen Whitmer kidnapping case in Michigan were cited as evidence of the reporter’s understanding of “the rising threat of armed militant groups,” which Halbfinger intimated is relevant to the reporter’s new beat.

In the announcement, Halbfinger omitted any mention of Bensinger’s most impactful work.

Bensinger was the individual responsible for bringing the Steele dossier to BuzzFeed, which the organization released on January 10, 2017.

Keep reading

New York Times Asked Communist Chinese Tech Company To Censor Americans

The New York Times asked TikTok, a social media app with known connections to the Chinese Communist Party (CCP), to censor American users sharing election integrity concerns on its platform.

In a recent article titled, “On TikTok, Election Misinformation Thrives Ahead of Midterms,” Times writer Tiffany Hsu details how “TikTok is shaping up to be a primary incubator of baseless and misleading information” ahead of the 2022 midterms, with the issue of voter fraud being a prominent topic shared across the platform. Buried within the article, however, Hsu tacitly reveals that as a result of the Times reaching out to the CCP-connected company, TikTok began censoring users from using a popular hashtag associated with fears about election interference.

“Baseless conspiracy theories about certain voter fraud in November are widely viewed on TikTok, which globally has more than a billion active users each month,” the article reads. “Users cannot search the #StopTheSteal hashtag, but #StopTheSteallll had accumulated nearly a million views until TikTok disabled the hashtag after being contacted by The New York Times.”

Hsu goes on to note the platform’s failure to address the spread of “misinformation” in foreign elections, citing those in France and Australia as examples.

Keep reading

The NYT Acknowledges the CIA’s Big Lie for Gina Haspel

The  New York Times has finally acknowledged Gina Haspel’s direct involvement in the Central Intelligence Agency’s policy of torture and abuse.  On June 4, 2022, an article provided details of Haspel’s role as chief of the CIA base twenty years ago that was known for conducting the most sadistic acts of torture and abuse.  At her confirmation hearings to become CIA director in 2018, Haspel refused to answer any direct questions about her role in the policy of torture and abuse, which included the waterboarding of a Saudi prisoner, Abd al-Rahim al-Nashiri.  The CIA stopped me from writing about Haspel’s role in my 2018 memoir, “Whistleblower at the CIA.”

As a result of CIA’s censorship, I joined a lawsuit with four former federal employees to end the government’s suppression of our writings on national security issues.  Last month, the Supreme Court allowed to stand a court ruling that denied our case, which had been presented by lawyers from the American Civil Liberties Union.  The government has a legitimate interest in protecting bona fide secrets, but the CIA’s review system is opaque, exceeding legitimate security boundaries, and compromising free speech.  The Haspel case exposes the dangers of government censorship; the failures of the Senate’s confirmation process; and the CIA’s ability to avoid accountability for its transgressions.

At the closing of Haspel’s hearing, the chairman of the intelligence committee, Richard Burr (R/NC), told her that “you have acted morally, ethically and legally over a distinguished 30-year career.”  Surely the members of the committee knew of Haspel’s role in torture and abuse.  This would be particularly true for the senior Democrat on the committee, Diane Feinstein, who led the committee’s investigation of the CIA program.

Keep reading

NY Times Blasted For Writing Ukrainian Fighters “Evacuated”, Didn’t Surrender At Azovstal

The “paper of record” managed to completely avoid the reality that some 300 Azov militants surrendered – instead opting to suggest that somehow Ukraine’s forces decided to wind down their “combat mission”. The headline also emphasized they were “being evacuated”.

But then awkwardly, the very first sentence of the Monday Times report indicated after they laid down their arms, the fighters were taken into Russian custody and transferred to pro-Kremlin territory (specifically to Novoazovsk – in the Donestsk People’s Republic). So again, they were “evacuated” by their Russian enemies who’ve captured them.

“Hundreds of Ukrainian fighters were taken by bus to Russian controlled territory,” the NYT report said. “Ukraine’s president said the combat mission in the city was over, capping some of the longest, fiercest resistance.”

Keep reading

NY Times forced to admit that COVID-19 immunity is better in red states that opened sooner

It appears as though the left-wing New York Times is reluctantly admitting that Americans living in “red” (meaning Republican) counties around the country have developed longer-lasting immunity from COVID-19 than Democrat (“blue”) counterparts.

In a recent edition of the Times’ ‘The Morning‘ flagship e-mail newsletter, columnist David Leonhardt notes:

There is one big new development. When I last wrote about red Covid, in November, I told you that the month-to-month partisan mortality gap might be peaking, for two main reasons.

One, the availability of highly effective post-infection treatments, like Pfizer’s Paxlovid, has been expanding; if they reduce deaths, the drop may be steepest where the toll is highest. Two, red America has probably built up more natural immunity to Covid — from prior infections — than blue America, given that many Democrats have tried harder to avoid getting the virus.

Keep reading

Glenn Greenwald SLAMS ‘study’ claiming he caused Taylor Lorenz to be targeted by ‘harmful speech’

Glenn Greenwald defended himself after a study accused him and Tucker Carlson of causing a NYT journalist to be targeted by online hate.

On Wednesday, journalist Glenn Greenwald shared an email he had received from an NBC producer citing a study that showed he and Tucker Carlson’s comments on former New York Times journalist Taylor Lorenz were linked to her receiving hate online. Greenwald responded, defending himself and arguing that high-profile journalists are not off-limits for criticism.

“We’re covering a recent study that found a segment on Fox News’ ‘Tucker Carlson Tonight’ and a Tweet send by you resulted in a ‘sharp increases in harmful speech’ directed toward [Lorenz],” the email from NBC producer Aaron Franco read.

The study in question was conducted by NYU’s Center for Social Media and Politics and the International Women’s Media Foundation. They claimed that “large-scale quantitative data … showed sharp increases in harmful speech after [Lorenz was] targeted by Carlson and Greenwald.”

Upon receiving the email, Greenwald penned a scathing response, lambasting the notion that journalists should be off-limits for criticism, and pointing out that he has been the victim of such attacks in the past.

“Every day,” Greenwald began, “employees of large media corporations such as NBC post insults and attacks which ‘target’ me and my journalism and me personally, often resulting in vile and bigoted attacks against me based on homophobia, anti-semitism, and the nature of my inter-racial marriage and family.”

“But I don’t whine about it or try to claim that nobody can criticize me or my work,” he continued, “because I understand that those who seek out a large and influential journalistic platform that affects people’s lives are fair game for criticisms, and that my critics aren’t responsible for the bigoted and hateful bile I receive daily as a result of the hatred they stimulate.”

He then took aim at Franco and other men shielding journalists like Lorenz, who he argues are actually enforcing the stereotypes that women and minorities are fragile and can’t defend themselves.

Keep reading

The New York Times Doesn’t Care If You Know That Big Tech Helped Rig Joe Biden’s Election

On March 17, 2022, The New York Times stated it had verified the authenticity of a laptop and its data as belonging to the president’s son, Hunter Biden. This was the same laptop holding information that Twitter, Facebook, and other corporate media immediately suppressed when The New York Post, a right-leaning competitor of The New York Times, reported on it three weeks before the 2020 presidential election.

If they had known about one of the Biden family scandals, such as the Hunter Biden laptop information, 17 percent of Joe Biden’s voters wouldn’t have voted for him, found a 2020 post-election poll. This means big tech’s suppression of this story likely made enough difference to tip Joe Biden into his low-margin win in the Electoral College.

Back in October 2020, Twitter and Facebook immediately responded to The New York Post’s publication of information from Hunter Biden’s laptop by effectively banning it from their platforms that effectively monopolize public discussion. Twitter punished the Post for reporting the repeatedly authenticated laptop information by suspending its account for two weeks.

“What this means is that, in the crucial days leading up to the 2020 presidential election, most of the corporate media spread an absolute lie about The New York Post’s reporting in order to mislead and manipulate the American electorate,” commented independent investigative reporter Glenn Greenwald.

Keep reading