NAMED & SHAMED: The “Journalists” Who Went On Chinese Communist Party Junkets, Then Delivered “Favorable Coverage.”

Unearthed documents from one of the leading Chinese Communist Party propaganda groups reveal the names of “mainstream” U.S. journalists taking junkets from the group in exchange for favorable coverage, The National Pulse can exclusively reveal.

The trips often came just before opinion editorials and news reports excusing Chinese Communist Party crimes, or opposing trade showdowns with the nation.

The China-United States Exchange Foundation (CUSEF) was founded by the Vice-Chairman of the “highest-ranking entity overseeing” Chinese Communist Party’s United Front Department, an effort which aims to “co-opt and neutralize sources of potential opposition to the policies and authority” of the Chinese government. “The United Front strategy uses a range of methods to influence overseas Chinese communities, foreign governments, and other actors to take actions or adopt positions supportive of Beijing’s preferred policies,” the U.S. government report continues.

Keep reading

Author: HP McLovincraft

Seeker of rabbit holes. Pessimist. Libertine. Contrarian. Your huckleberry. Possibly true tales of sanity-blasting horror also known as abject reality. Prepare yourself. Veteran of a thousand psychic wars. I have seen the fnords. Deplatformed on Tumblr and Twitter.

One thought on “NAMED & SHAMED: The “Journalists” Who Went On Chinese Communist Party Junkets, Then Delivered “Favorable Coverage.””

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s